Frokostseminar om dysleksi
Statped FoU om ny forskning og dysleksi
Anne Cathrine Thurmann- Moe presenterer foreløpige funn fra sitt doktorgradsarbeid om artikulatorisk støtte i leseopplæringen. Prosjektet er todelt og prøver ut hvorvidt en artikulatorisk tilnærming i den grunnleggende leseopplæringen fungerer for A: elever med alvorlig dysleksi og B: elever på første klassetrinn med forsinket skriftspråklig utvikling. Prosjektet er delfinansiert av NFR og er et samarbeid mellom Statped og Institutt for spesialpedagogikk.
Anette Andresen, logoped i Statped, presenterer funn fra sitt doktorgradsarbeid om hvordan tiendeklassinger med dysleksi takler multimedielæring. Studien er gjennomført i regi av Institutt for spesialpedagogikk, UiO.
Avslutningsvis legges det opp til en felles diskusjon med utgangspunkt i disse innleggene.
Enkel frokost serveres mellom kl. 08:00-08:30. Programstart kl. 8.30.