Hvordan vinne kunden i omnikanal?
Frokostseminar
En undersøkelse fra McKinsey viser at 80 prosent av amerikanske forbrukere foretrekker butikker som kan tilby en omnikanal handleopplevelse. Samtidig fastslo Virke på tampen av 2022 at norske butikkers evne til å være omnikanaler avgjørende forfremtidig vekst og økt kundelojalitet.
Å være omnikanal er viktig fordi det sikrer at handleopplevelsen skjer på kundens premisser. Det er en strategi der man vektlegger den helhetlige og langvarige relasjonen til kunden, fremfor kun å se på kjøpstransaksjonen som “gullet”. Det handler om å forstå hele kundereisen, hvordan fysisk og digitale kontaktpunkter kan utfylle hverandre og hvordan best kan rigges seg for å møte den fygitale kundens forventinger.
Men hvordan vinner man kundene i omnikanal?
Hovedutfordringen for mange aktører i omnikanal er å ivareta et helhetlig kundebilde på tvers av kanaler for å sikre relevante forslag og inspirasjon når de møter kunden i digitale flater, samtidig som man gir relevant oppfølging i etterkant.
På frokostseminaret vil du lære mer om:
Hvordan en helhetlig kundereise skaper lønnsomhet for hele bedriften
Hva som skaper lojalitet for den fygitale kunden
Hvordan levere på en helhetlig kundereise
Hvordan digitale plattformer legger til rette for økt skalering og vekst
Hvordan man kan optimalisere ressursbruk og logistikk ved hjelp av ny teknologi
Velkommen til frokostseminar med Forte Digital og Optimizely!