Journalistikk som vare

bookmark

Temakveld

onsdag 13. februar 2013, kl. 19:30

Sal: Kverneland

Arrangør: Norsk Journalistlag/Frilansjournalistene

Inngang: Gratis

Årets første temakveld tar opp problematikken rundt journalistikken som vare i en medietid da teknologien fører til omveltninger i de tradisjonelle mediehusene.

Kveldens foredragsholder, Jens Barland, vil ta opp emnet under tittelen "Å selge til kjøpere som samarbeider".Hvordan selge journalistikken din i et mediemarked i sterk endring. Det vil handle om stoffsamarbeid og stoffutveksling mellom mediebedrifter, hva som ligger bak, hvordan dette organiseres og hvordan kjøperne tenker.

Jens Barland er førsteamanuensis i medieledelse og innovasjon ved Høgskolen i Gjøvik, og har en fersk doktorgrad med avhandlingen "Journalistikk for markedet" om redaksjonell produktutvikling i VG og Aftonbladet. Han har 20 års bakgrunn i mediebransjen, og har bl.a. vært sjefredaktør og adm.dir. i Stavanger Aftenblad.