Pedagogikk for det uforutsette
Boklansering på Den Internasjonale Fredsdagen
Er det mulig å planlegge, lære og trene på noe som ennå ikke er kjent? Tyve grunnforskere innen pedagogiske fagområder har gått sammen for å komme nærmere svarene på dette spørsmålet, noe som har resultert i utgivelsen Pedagogikk for det uforutsette. Boken introduserer ny pedagogisk tenkning for å møte uforutsette hendelser. For å oppnå dette utfordrer forfatterne tradisjonelle kunnskapssyn, didaktiske modeller og erfaringslæring.
På arrangementet blir det foredrag, diskusjoner og enkel lunsj. Glenn-Egil Torgersen (red.) og flere av bokens forfattere deltar.
Fra bokens forord: «Det uforutsette berører alle og enhver på en eller annen måte, både tidligere, her og nå og i fremtiden.
Boken treffer alle som jobber med utdanning, kompetanse og ledelse i makt-, krise- og beredskapsorganisasjoner samt studenter, lærere og forskere i pedagogikk og organisasjons- og ledelsesfag.
Les mer om boken her