Perspektiver på PR

bookmark

med Trond Albert Skjelbred, Per Høiby, Kathleen Offman Mathisen, Arne Pran og fotograf Paul Bernhard

tirsdag 20. september 2016, kl. 15:00

Sal: Amalie Skram

Arrangør: Fagbokforlaget

Inngang: Gratis

Det skrives og menes mye om PR-bransjen. Bokens redaktør og initiativtaker, Trond Albert Skjelbred, har vært en aktør i denne bransjen siden 1994 og ønsker å belyse PR-faget fra nye vinkler og ståsteder.

 

PROGRAM

15:00 Dørene åpnes.

15:30 LANSERING med Trond Albert Skjelbred, Per Høiby, Kathleen Offman Mathisen, Arne Pran og fotograf Paul Bernhard

16:30 Mingling, boksignering

17:00 Avslutning

 

Trond Albert Skjelbred er partner i NOR PR. Han har vært rådgiver i Geelmuyden Kiese og PwC og er medforfatter av bøkene Idar Vollvik om PR og Hvordan lykkes som konsulent?. Skjelbred fikk Konsulentprisen i 2014.

Per Høiby er managing partner i First House. Han har bred og langerfaring som rådgiver for toppledere i offentlig og privat sektor.

Kathleen Offman Mathisen er HR-direktør i oppdrettsselskapet Grieg Seafood og leder Bergen Næringsråds Ressursgruppe Mangfold & Inkludering.

Arne Pran har bakgrunn som brigadesjef i Forsvaret og var tidligere personaldirektør i Christiania Bank og Creditkasse (dagens Nordea).

Fotograf Paul Bernhard har tatt de stemningsfulle portrettene i boken. Han har blitt kåret til Norges beste fotograf av Norges Fotografers Forbund (NFF).

 

Perspektiver på PR bidrar til å gi ny innsikt utover det som står å lese i en vanlig introduksjonsbok til PR-faget. I denne boken er det ikke strategier, taktikk eller teknikker som diskuteres, men overordnede prinsipper, verdier og holdninger. Av den grunn har Skjelbred invitert med seg Arne Pran, Per Høiby, Magne Utle, Per Arne Dahl, Kathleen Offman Mathisen, Therese E. Sverdrup, Geir Lippestad, Alexander W. Cappelen, Espen Gamlund, Einar Øverenget, Kjetil Smørås og Peggy Simcic Brønn, alle kapasiteter innen filosofi, teologi, ledelse, juss, forskning, psykologi og rådgivning. De ulike bidragsyternes historier knyttes til det du kan tenkes å ha lært i mer teoretiske bøker om PR. 

Påmelding til forlaget på anne.ivarsen@fagbokforlaget.no