Randis redaksjonelle reklame
Om å skape seg en fremtid i norsk mediebransje
Randi Solstad (50) har etter mange år med journalistikk, blant annet som redaksjonssjef i Hjemmet Mortensen (Egmont), sett seg nødt til å beite på andre jaktmarker, som følge av omveltningene i mediebransjen. Hun spør seg: «Hvordan klare seg som skrivende frilansjournalist i et marked med nedskjæringer?» Og svaret hennes er både kontroversielt og konfliktfylt: «Tenk nytt, tenk markedsføring!».
Nå driver hun – selv med bakgrunn innen markedsføring – eget kommunikasjonsfirma og jobber frilans med redaksjonell reklame (innholdsmarkedsføring/»content marketing») som utgangspunkt.
– Jeg lager helsemagasin for «Klinikk for alle», blogger på «Beth’s beauty»’s hjemmeside, skriver artikler for forskjellige publikasjoner og lager pressemeldinger for noen faste kunder innen skjønnhetsindustrien.
I møte i Litteraturhuset (Kverneland) i Oslo onsdag 13. mai kl. 19:30 forteller hun mer om hva hun gjør for å livnære seg og klare å skape en fremtid i norsk mediebransje.