Skjelbred, Blindheim & Vollvik: Idar Vollvik om PR

bookmark

Boklansering

torsdag 5. februar 2009, kl. 11:00

Sal: Amalie Skram

Arrangør: Cappelen Akademisk Forlag

Inngang: Billett

Torsdag 5. februar lanseres boken Idar Vollvik om PR: Det kunne ikke skjedd i virkeligheten på Litteraturhuset i Oslo. Boken er skrevet av Vollviks PR-rådgiver gjennom fire år, Trond Albert Skjelbred, partner i Nor PR, og Trond Blindheim, rektor ved Oslo Markedshøyskole, og Idar Vollvik selv.

Program:
Dørene åpner klokken 11.00
11.30-12.30: Skjelbred, Blindheim og Vollvik presenterer smakebiter fra boken
12.30-13.00: Forfatterne signerer bøker

Er det mulig å kjøpe et selskap for fire millioner kroner og så selge det etter tre år for 2,4 milliarder kroner? Det kunne vel ikke skjedd i virkeligheten …? Jo, det var nettopp det som skjedde da virkelighetens Espen Askeladd i 2005 solgte Chess etter en kort og hektisk periode som selskapets leder og ansikt utad. Idar Vollvik om PR handler om ”strategien” bak medieoppslagene med Idar Vollvik og er bygd opp rundt et spørsmål som mange har stilt seg: Hvordan klarte Idar Vollvik og Chess å få så mye medieoppmerksomhet, og hvor mye var all denne oppmerksomheten verdt som markedsføring av selskapet?

Idar Vollvik om PR er rettet mot alle som har interesse for PR og merkebygging. Boken er kortfattet og praktisk og egner seg også godt som supplement til lærebøker innenfor fagområdet informasjon og samfunnskontakt, spesielt de kapitlene som tar for seg mediehåndtering og mediestrategi.